måndag 1 oktober 2012

Blomskott o kattbok!

Nu sprakar det en brasa i vedspisen! Skönt med lite extravärme när jag pysslar i orangeriet denna regniga dag!
Passade på att sätt alla blomskott som stått i vatten och lidit ett tag.....


Har ju en del olika chilisorter. Här "Hot Lemon"....


Den är både "hot" och smakar faktiskt lite "lemon" också!

Min dotter var på bokmässan i Göteborg i helgen. Där hittade hon en riktigt charmig kattbok!
Ja, barnbok, men den verkar helt underbar!!!!
Kolla in på "guccithecat".  Boken finns visst på www.adlibris.se och heter Don Fritjof av Anna Bache-Wiig.

5 kommentarer:

  1. Vilken vacker chili och vad spännande med gul :)

    SvaraRadera
  2. Hot Lemon...verkar vara en trevlig bekantskap!! Nu saknar jag ett orangeri mer än någonsin, det börjar bli trångt på alla fönsterbrädor med allt som ska flyttas in...får gallra ganska friskt bland pelargonerna, fast det brukar ju sköta sej självt frampå vintern när jag glömmer vattna en del bakom gardinerna...
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Chili, ja...precis den sorten har jag provat att odla i år, men du , jag har nog inte lika gröna fingrar som du!!
    En liten pyttechili fick jag. Jag hade fem olika sorter till men så dåligt det gick.
    En fråga till dig....trivs de inte i växthus??
    Pelargoner och sånt har jag också börjat höstrusta med, hoppas jag lyckas bättre med dem...för det brukar jag ju klara.... ;)
    Ha de gott i rusket, idag blir det marknad..mm...mm..
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har min chili i stora, egna krukor både i växthuset och orangeriet. Dom verkar vilja ha mycket sol!
      Har några ute också, men där går det inte bra i år... Har nog varit för lite sol i sommar! Förra året gav mer!!!

      Radera
  4. Åh vad det låter mysigt!
    sv: Blir alltid så glad. Tack så otroligt mycket kära du! ♥
    Tack desamma Lena! Hoppas verkligen att både du & jag får en underbar höst!

    SvaraRadera