onsdag 5 september 2012

Sommarens sista????

Grillning efter jobbet!!!!
Blev såååå sugen på att grilla i det vackra solskenet! Det gäller att gripa tillfället!!!
Så, på med baconlindad fläskfilé på grillen....


....in med klyftad potatis i ugnen och så en vitlökssås till det!

Sussie njöt också av solen....


Ända tills något spännande hoppade förbi....


Äsch, bara en gräshoppa... Det luktar mycket godare från grillen!!!!


Så var det framdukat i bästa solväggen och vi kunde njuta!!!!!

Några har frågat angående sena hallon och björnbär!!!
Dom sena hallonen smakar som vanliga trädgårdshallon - är bara en sen sort, minns inte vad den heter.
Björnbären är taggfria!!!! Fick dom av sonen i morsdagspresent för 3 år sedan.



Fick fyra plantor - två har överlevt och verkligen rotat sig!!!!

I år har jag massor med goda, stora björnbär!!!

Något jag verkligen kan rekommendera!!!!!

5 kommentarer:

  1. Det där såg verkligen gott ut!
    Blir riktigt hungrig.....
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Så fina katter! & så gott :D
    sv: Åh, tack så hemskt mycket finaste du! Så glad jag blir. ♥

    SvaraRadera
  3. Gott ser det ut! Vi grillade i förrgår och åt ute. Vår sol orkar inte hålla sej ovanför trädtopparna så länge nu, skogen är för nära. Men man kan ju grilla ute och äta inne... lääänge än:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Aha, taggfria... Då kanske man ska spana efter en planta till våren. ;-)

    Ser lite hårt ut för Sussie på grusgården, men Tiger ligger så där ibland också. Som att ligga på en spikmatta tycker jag...

    I dag jobbade jag när solen sken. I går var jag hemma tidigare och då regnade det...

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Godkväll!
    Så smarrigt det ser ut. Tur jag ligger i sängen för annars har ja nog fått leta i gömmorna efter något att stoppa i munnen. Kanske något att ta efter till helgen...
    Kram Lotta

    SvaraRadera