torsdag 4 oktober 2018

Oktoberkänsla

Dagarna i oktober har verkligen varierat! Ena dagen frost och tjock dimma....


Nästa dag strålande kall morgon med sol och vackra färger!!!!!


Fortfarande skördar jag i växthusen....


Här är det +20 i förmiddagssolen, tack vare den murade lagårdsväggen som håller värmen!


Massor av vindruvor har jag också plockat. Det blev druvsaft av dem. Fantastiskt god, helt osötad som nu ligger i frysen att njuta i vinter!


Fast det är ju de där STORA vindruvorna högt uppe vid taket jag vill plocka.... Törs inte klättra dit nu när jag är själv hemma på veckorna.... Tar en skogspromenad istället och ramlar över kantareller och taggsvamp var jag går....


Igår blev det inte lika många, men jag har tillräckligt och dessa ska få följa med utomlamds...


Tidigt imorgon reser vi med bil och båt till Danmark och dotterns familj! Hela helgen ska vi leva familjeliv, öppna paket, äta gott (!), leka, prata och umgås!
Zelda, du har ju Lusse hemma och så kommer M och lille O och tittar till dig, så du behöver inte se så sur ut!!!

4 kommentarer:

  1. Naturen är verkligen härlig nu, jag njuter efter sommarens hetta, till och med att ta på vantar gillar jag, premiär idag. Ska aldrig gnälla mer att jag tycker det är kallt!

    Så gott med egen druvsaft utan tillsatser. Ingen förkylning kommer att bita på er i vinter?

    Men stackars lilla Zelda... husdjuren våra vill att det ska vara som vanligt. Ha det så roligt i Danmark.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hösten både vacker och skön, speciellt när solen skiner! Önskar dig en härlig hösthelg!
      Kram

      Radera
  2. Vackra bilder och visst är det ett växlande väder vi har! Härligt!
    Ha det så bra på resan söderut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi fick en fin resa! Alltid lika mysigt att träffa dottern o barnbarnen!!!
      Kram

      Radera