söndag 9 september 2018

September

Tänk vad fort tiden går! Vi är ju snart i mitten av september!
Många vackra höstdagar har vi haft - eller är det kanske sensommardagar....


Gubben ligger borta på jobb och jag jobbar hela veckorna...


Då är det skönt att njuta middagen i solen tillsammans med min middags dejt ;)
Dessa dagar mognar och växer allt i trädgården...


.... men Lusse uppskattade inte de goda hösthallonen....
Grönkålen har repat sig efter torka och larver....


... och blir det inte grönkål, så blir det rotfrukter till middag....


I helgen gjorde jag inlagd chili.... (recept finns på ica.se)


Hackade så tårarna rann och fingrarna sved..... men god blev den! Jag testade den i dagens köttfärssås!!!

Har varit ute i skogen på små kvällspromenader....


Hjälp vad mycket kantareller som sticker upp överallt! Det värsta är att det mörknar snabbt på kvällarna, så det är inte lätt att få med sig allt ;)
Förresten! Vi har fått nya grannar! Där det förut var tät skog går de nu runt och betar...


Så trevligt att ha dem där!!!!  Nu ska jag passa på och göra ett inlägg till, som handlar om något helt annat!!!

2 kommentarer:

  1. Är lite avundsjuk på dina kantareller - här finns inte några i år - inte mycket annat heller, men kanske hinner det komma innan det blir kallt :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas svampen kommit hos dig nu, efter både regn o värme!

      Radera