torsdag 17 maj 2018

Vad händer???

Oj, så snabbt allting händer denna vår, eller ska vi säga sommar???
Först var det kallt och riktiga frostnätter, sedan kom våren smygande och så blev det sommar på en gång....

Tysslingedagen avlöpte väl, med strålande sol och upp emot 300 besökare här i Hagtorp! Det mesta tog slut.....


..... och vi var rätt slut också efter denna roliga, men intensiva dag!!!!
Morgonen efter satte vi oss på tåget och for mot ett soligt Göteborg! Där strosade vi bara runt, åt gott, sov gott på hotell Opera och kopplade av....


Allt blommade även på Liseberg, men några hisnande åkturer blev det inte.... Den nya attraktionen är under uppbyggnad och ser ut att sluta rakt upp i det blå ;)
Ja, sedan var det bara att åka hem och ta itu med allt som halkat efter här hemma i trädgården, för nu blev det sommarvärme!!!!
Tiden mellan Hägg och Syrén försvann på ett par dagar....


Gräset, rabatterna, grönsakslanden, ogräset, vissna plantor.... Ja, så ska ju jobbet skötas också!
Vissa hjälper till att gräva och gödsla.....


... medan andra mest latar sig i skuggan ;)


Idag bjöds vi dock på en lite arbetsvänligare temperatur!


Minns ni vår nya rabatt, mitt i grusgången?


Alla växter har överlevt vintern och några blommar redan! Men vad är det för grön matta där fågelbordet brukar stå???? Vet inte exakt vad det är, men det är tydligen någon sort i vildfågelblandningen som inte småfåglarna uppskattar.... Tror vart enda litet frö har grott :)

Något som vi ser ut att få mycket av i år är bär....


Förra året frös ju allt blom bort, men i år dignar bärbuskarna av kart! Det kommer att bli massor av vinbär! De svarta är min favorit och jag fick inte ett bär förra året!
Körveln har också växt sig hög och börjat blomma....


Nej, nu ger jag upp för ikväll! Imorgon är jag ledig och hoppas på en fin trädgårdsdag!
Trevlig helg önskar jag Er alla!!!!

1 kommentar:

  1. Härliga dagar och jag önskar att vädret håller i sig över pingstens alla bröllop! Men nog skulle vi behöva en del regn också... Alltid ska det halta!

    Glad pingst!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera