måndag 12 mars 2018

In i dimman....

En vecka går fort när man har roligt ;) 
Medan Gubben varit i Spanien och åkt skidor med jobbet, så har jag haft lite annat att göra!

Nu börjar ju plantsäsongen på allvar och denna vecka har alla tomatplantor blivit omskolade...


Än är de små, men skotten jag tog från mina Sun Gold i höstas blommar för fullt!


Passade på att åka lite söderut jag också! Närmare bestämt till Boråstrakten för att hälsa på bror och svägerska. Oj, vad mycket snö de hade där....


Blev ompysslad där ett par dagar med god mat och dryck! Alltid roligt att träffas och prata till långt in på nattkröken. Dessutom fick jag vara med på plastparty ( Tupperware ) och träffa sådana jag inte sett på många år!


Med mig hem i snöyran hade jag ett par stora kartonger, som vissa var väldigt nyfikna på!


I lådorna var det en komplett servis från 1930-talet...


Den har varit min farmor och farfars, men delades vid ett arvsskifte för många år sedan, men nu är hela servisen samlad här hos mig! Tycker den är så fin. Är från Gustavsberg och heter Lido.

Annars har helgen varit fylld av badgäster, årsstämma på Uskavigården, snöskottning och mycket annat!
Efter gårdagens snöfall blev det idag dagsregn och sedan dimma.....


Ja, man kan bli deppig för mindre....



.... men snön smälter och snart har vi våren här!!!! Må så gott!

Fick ett fint halsband av helgens badgäster!!!

8 kommentarer:

  1. Vilka snälla badgäster . . .
    Jag förstår att du har fullt upp var än du befinner dig.
    Åhh vilket jobb med att omskola så många plantor, men gillar man läget är det väl okej.
    Så gullig liten kisse.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Lycka till med tomatplantorna, de ser välmående ut i sina nya krukor. Du har lyckats hitta ett trivsamt koncept med badgäster i ditt orangeri. En mycket lyckad kombo!
    Tänk att de delade en servis vid arvskiftet och en sån lycka att delarna hittat tillbaka till varandra! Enkel och tidlös design, en får du säkert stor användning av!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Gillar verkligen den här servisen, även om jag får diska för hand när jag använt den...
      Kram

      Radera
  3. Det hade varit närmare med skidåkning i Kilsbergen :)
    Det växer så det knakar hos dig - mycket jobb, men det är ju det du gillar! Så vackert smycke... det är du värd!
    Jättefin servis! Jag har också en efter min farmor och farfar ... tyvärr använder jag den nästan aldrig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Ja, en tur i spåren här i Kilsbergen hade både varit närmare och gett lite mer motion...;)
      Kram

      Radera
  4. Oj det var mange tomater du har. Jeg har også sådd mine, men de er akkurat spiret.
    Du har nok snø og værforhold som ligner på de vi har.
    Fint servise du har fått - og du er flink som bruker det selom du må vaske for hånd.
    Fint smykke også.
    Og veldig artig å besøke bloggen din.
    Ha fortsatt fin uke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!!!
      Ha en fin vecka du också!

      Radera