tisdag 14 november 2017

Första snön!

Efter en underbar morgonrodnad.....


...drog molnen in och såsmåningom började snön falla. Ett riktigt tätt snöfall, som övergick i snöblask!
Fast ikväll finns det fortfarande en del kvar....


.... som lyser upp i den mörka novemberkvällen!
Vad passar bättre en sådan här kväll, än att tjuvstarta med lite varm glögg!!!


Har placerat alla glöggattrialjer i en korg på vedspisen, så finns allt framme. I skåpen finns ju ändå ingen plats att trycka in fler grejer ;) ;)
Nu blir det TV-soffan och "Det sitter i väggarna"! Riktigt intressant program!!! Ha det fint ni också!


2 kommentarer:

  1. Så trevligt för er som får lite ljusare dag, men kanske snön inte varar så länge. Här ingen snö än, tur tycker jag, men bb Jennie i Norrahammar har fått ett riktigt vacker vinterland, och de små barnen var glada förstås.
    Glögg och sånt blir inte förrän advent här, men du ska kanske fixa julmys i orangeriet, jobb har ni haft.
    Hur var det nu, var det färdigt ?
    Tack Lena för kommentar, jag varit lite låg i november men nu måste jag fram under filten.
    Att vara lat ska vara nyttigt sa de på 'Fråga doktorn', många är utbrända så vila är bra. Fast jag är inte bränd på något vis utan 'november deppig', det blir jag varje år, vet om hur fånig jag är.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Renoveringen av orangeriet är snart färdigt och då ska det bli julmys där!!!
      Kram

      Radera