måndag 4 juli 2016

Skogens guld!

Nu börjar svampsäsongen!!!! Efter regnet har de börjat sticka upp lite varstans....


Men blött var det och blöta blev vi, så svampen hamnade på tork tills idag!!!
Ikväll blir det kantarellmackor!!!!!

Annars har jag jobbat en hel del och mellan varven har jag kliat katterna under hakan....


.... pch njutit av blomsterprakten i trädgården! 



Söndagskvällen tog vi en tur till Våtsjön och Lakelodge som nu i sommar har öppet till 22 på kvällarna!


Där njöt vi Fish&Chips i solen på deras härliga uteservering! (ligger vid E18 mellan Örebro och Karlskoga)

Idag har det varit jobb hela dagen! En sådan där dag när allt krånglar och tar längre tid än beräknat, regnet öser ner och åskan dundrar.....


Äntligen fick jag åka hem till katterna och senare tittade även solen fram!


2 kommentarer:

  1. Ungefär samma här, dvs kantareller, shersmin och annat vackert i trädgården, katt (visserligen bara en), regn, åska och hagel, och nu är det jobbvardag igen...

    Vi har inte prövat Våtsjön Lodge än, däremot Lekhyttans Restaurang som har toppengod mat och också kan rekommenderas. :-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Grattis till kantarellskörden! Här är fortfarande för torrt och mina bästa kantarellställen är ett minne blott. Blir nästan gråtfärdig när jag ser hur skogsmaskinerna förstört "min" skog... :(
    Kram

    SvaraRadera