söndag 17 april 2016

Växthuset städat!

En lite ostadig och kall helg, men det hindrar ju inte att man kan förbereda lite för våren....


Ja, så var växthuset städat och några krukor plockade jag ut på hyllan längs lagårdsväggen!
Gubben satte upp ett par infravärmare, så jag kan snart sätta ut tomatplantor utan att vara rädd för bistra nätter....


Idag har det ju varit våran lediga söndag!
Eftersom vädret var lite opålitligt blev det en promenad runt Ånnabodasjön i Kilsbergen....


Sedan en god lunch vid Våtsjön och Lake Lodge.....


.... för att sedan ta vägen mot Karlskoga, Gyttorp och vidare mot vackra Pershyttans Bergsmansby!


Där blev det promenad och kaffe hemma hos sonen!
Nu tar vi det lugnt i soffan och laddar för en ny arbetsvecka!!!
Ha en skön kväll!



4 kommentarer:

  1. Jag gillar Lusses avslappnade stil! ;-) Ni verkar ha haft en fin rundtur. Och inte så dumt med ett nystädat växthus...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig söndag ni haft, så kloka ni är som gör så mycket trevligt tillsammans!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Älskar ditt växthus, jag har några favoriter så där och där ingår bl a ditt! Det är nåt speciellt med det som tilltalar mig så där lite extra!
    Och ni håller ert löfte med lediga söndagar, låter så härligt och ni gör ju verkligen saker! Det är så många vackra platser runt där ni bor!
    Lilla pissen, livsnjutaren!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart växthus du har!
    Och vilken härlig utflykt!
    Kram

    SvaraRadera