söndag 6 december 2015

Vinden viner....

Hjälp vilket adventsväder vi fick i helgen! Stormen och regnet svepte bort både julmarknad och "O helga natt" i Örebro.
Bäst att hålla sig inomhus...


Idag besökte vi julmarknaden i Nora, men det mesta var inställt.... Mysigt hade vi ändå med gott fika på Café Slottspigorna.....


Ett ställe jag verkligen kan rekommendera!
Sedan till sonen i Pershyttan......


......där vi bjöds på god mat och riktigt adventsmys! 
Sitter nu hemma i läshörnan och lyssnar på vinden och regnet.....


Zelda håller mig sällskap och snart får jag nog börja fundera på vad vi ska äta ikväll och ha till matlåda imorgon.....


Önskar er alla en skön söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att haft en härlig dag. Här blåser det fortfarande så jag håller på att bli tokig.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hå hå ja ja vad det blåser i trä'a i'da, (hela helgen).
    Helga har visst hakat upp sig, *fniss*
    Vi är nog många som gjort som du, passat på att fika gott i stugvärmen
    Där Zelda sitter vid en 'radiogrammofon' en sådan hade jag också som barn. Ingen unge idag skulle fatta vad en 'sådan sak' är för nåt ?
    Måndag ska solen skina.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera