torsdag 22 oktober 2015

Butiken!

Ja, då är det fredag imorgon, igen!
Nu börjar det verkligen bli höst i grönsaksland och växthus, men lite finns ändå kvar.
Lusse och jag grävde upp de sista palsternackorna och rotsellerin idag....


Passade även på att ta upp en del jordärtskockor.
Svartkål och grönkål finns liksom persilja....


Tomaterna är inte lika röda som i somras, men smakar minst lika bra som affärens.... 
Nu bubblar två surdegar i köket. Den ena ska bli ett dinkel och rågbröd, den andra Danskt rågbröd! Lite morotsbröd bli det också och förhoppnings vis lite knäcke...

Har precis bakat klart lite mandelskorpor, som också kommer att finnas i butiken imorgon....


OBS!!!!! Hagtorp stänger redan 17:00 imorgon!!!!!! 
Sedan bär det av söderut i helgen, men vi håller oss inom landet ;)

Gubben kom hem med mumsiga chokladpraliner från Venus choklad i Askersund! Dem tänkte jag mumsa på ikväll....


Jo, Zelda, de är faktiskt mina!!!!!

5 kommentarer:

  1. Flitens lampa lyser som vanligt hos dig! Zelda får nog nåt annat gott.
    Ha det fint
    Aentte

    SvaraRadera
  2. Söta Zelda vill säkert provsmaka också.
    Håller med Anette om flitens lampa lyser över dig.
    Tack för kommentar, nu vet jag lite mer hur 'läget' är hos dig, och det må jag säg att en arbetsmyra det är du, tummen upp.
    Din butik skulle finnas nära mig, då skulle jag gosa med katterna och titta på när du 'grejar', hi hi hi . . . .
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  3. Så gott allt verkar och ser ut! Och jag tänker rotsellerisoppa, bland det bästa jag vet! Och om du läser här under helgen, hälsa till din broder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jag saknar trädgårdsland.Vi hade ett men jag kände att tiden tyvärr inte riktigt räkte till.Fast vi pratade igår att vi kanske ska ge oss på ett igen till våren.
    Ha det bra!
    Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. En pallkrage kanske?! Bara att ställa på gräsmattan, lägga lite tidningar i botten och fylla med bra gödslad jord......
      / Lena

      Radera