tisdag 8 september 2015

Efter regn kommer.....

Tänkte mig en lång skogspromenad i den vackra höstsolen.....


Men jag kom inte långt förrän den första dök upp....


..... sedan blev det bara fler och fler! Vilken tur att jag tog med mig en påse....


Den påsen blev riktigt tung innan jag var hemma igen......


Eftersom solen sken och jag ändå var igång, så fortsatte jag av bara farten! Bäst att passa på, skogen är inte enbart full av kantareller, där finns massor av fina lingon också!


Skönt att fylla på förrådet....


Nu är ändå den stora frågan, blir det frost inatt eller inte?????


Är nog bäst att rädda allt ätbart ivarjefall ....

3 kommentarer:

  1. Oj, ska det bli frost?! Och jag som inte har räddat något...

    Vilka "guldfynd" du gjorde i skogen! Synd att man jobbar sent när det är så fina dagar.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Men åh vilken skörd. Naturens skafferi är fantastisk.

    SvaraRadera