torsdag 2 juli 2015

Flis

Tänk vilken underbar sommardag vi haft! Strålande sol och värme, värme, värme.....
Har ägnat en del av dagen åt att ösa flis....


Lite svettigt, men förhoppningsvis ska det bli mindre att rensa i alla gångar!
Både i grönsakslanden här uppe.....


..... och runt lådorna i leråkern!


I morgon är det fredag och då har jag butiken öppen 15-18, som vanligt!
Blir nog lite hett vid bakugnen, så jag bakar bara lantbröd och knäckebröd imorgon!

Nu börjar grönsakerna komma så smått. Har fin mangold....


..... Olika sorters sallad......


Knipplök, örtkryddor och några gurkor!
Välkomna, först till kvarn.....

Just nu har vi en underbar kväll! Inte ens Ernst fick mig att gå in och titta på TV.....
Vill helst göra som Lusse.....


Lägga mig i gräset och bara njuta!!!!!!!



2 kommentarer:

  1. Du är verkligen duktig... jobbar och står i - trots värmen!
    Grattis till kantarellerna... här är de i storlek tumnagel... men förhoppningsvis får vi lite mer svampvänligt väder snart igen :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint trädgårdsland ni har.Jag har också tillbringat helgen utomhus.Först nu som jag sätter mig i soffan och kopplar upp datorn.
    Ha det bra!
    Christina

    SvaraRadera