torsdag 25 juni 2015

Sallad och spenat!

Medan mina pizzagäster njuter efterrätten.....


..... pannacotta med kardemumma, jordgubbar och sirapskakor, så passar jag på att uppdatera bloggen inför morgondagen! Det är ju FREDAG och jag har butiken öppen 15 - 18 , som vanligt.

Nu är det grönt som gäller i Hagtorp. Jag har jättefin sallad.....


..... och även spenat!


Du kan även plocka din egen kryddbukett i kryddlandet....


Där finns timjan, citrontimjan, oregano, salvia, körvel, libsticka, citronmeliss, gräslök......

Bakar gör jag givetvis! Lantbröd, morotsbröd, rågbröd och sesamknäcke!

Har rea på en del perenner och kålplantor - 10:- krukan.
Stora chili- och paprikaplantor som blommar finns i stor kruka!
Dessutom finns det en del kul i butiken och loppishörnan. VÄLKOMNA!


2 kommentarer:

  1. Om det inte vore alltför långt bort så kom jag, din sallad ser jättefin ut! Och kanske jag knipsade av en pion i förbifarten också;)!
    Synd att du missade Ernst, han gjorde ett jättefint staket vid kryddlandet... måste ses!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åh den där efterrätten ser helt underbar ut, kram ! :D

    SvaraRadera