måndag 17 november 2014

Nu kör vi igång.....

Efter en skön helg hos bror och svägerska i Boråstrakten har vi idag gjort en rivstart i Hagtorp!
Upp tidigt och sedan iväg till jobbet tills det blev mörkt, och nu börjar förberedelserna för julmarknaden.....

Det blir lite kontrast till helgen då vi bara latat oss. Blivit serverad god mat.....


Firat höstens alla födelsedagar och umgåtts till långt in på nattkröken.....


Åkte på utflykt mot okänt mål och hamnade i Limmared och glasbruket som gör flaskorna till Absolut Vodka, men inte bara det. Där finns även "Glasets hus" med museum, glasblåsning, vernissage och mysigt café.
Väl värt ett besök om ni har vägarna förbi!!!


När vi åkte hem fick jag med mig en hel kasse full med varma, sköna pälsvantar i olika storlekar och färger.
Äkta vara direkt från skinnskräddaren, min bror! De kommer att finnas i butiken på julmarknaden, tillsammans med mycket annat......


Återkommer med lite varje dag här i veckan.........

5 kommentarer:

  1. God mat och jättefina vantar! Har du en bror som är körsnär, så lyxigt! Hade jag haft får hade jag önskat mig en kappa av fårskinn!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så fina vantar! Ser flera par som jag gärna skulle ha. :-)

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Låter som ni hade en trevlig helg. Har plockat fram mina pälsvantar ... börjar bli kallt att cykla om morgonen. ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh... Julmarknader är så mysigt !

    SvaraRadera
  5. Blir alltid vrålhungrig när jag hälsar på här hos dig. Så läckra bilder du har på god mat!!!!!!!!!!!!! Kram/ Annelie (kroniskt och obotligt matvrak)

    SvaraRadera