lördag 23 mars 2013

Kamelia och krokus!

Igår kom äldste sonen hit med ett STORT blompaket från blomsteraffären!
Alltid roligt och spännande att få blommor så där "utan anledning" och den här blomman var stor.....


En Kamelia!!! Underbart vackra blommor......


Har aldrig haft någon sådan tidigare och det var inte helt enkla skötselråd....
Hoppas jag lyckas hålla den vid liv, för den kan visst bli väldigt gammal!!!!!

Tog en titt vid lill-stugväggen och äntligen börjar de första krokusarna blomma!


Jag har ju vår på halva tomten och djup snö på den andra halvan......

Nu ska jag laga lite gott till kvällen. Behöver verkligen pusta ut efter en tuff arbetsdag och i morgon är jag ledig!!!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig Kamelia du fick! Den kommer säkert att trivas i orangeriet!

    Då hann krokusarna före hos er. Men jag tror att snödropparna snart kommer vid söderväggen här. Vi har fortfarande vinter på hela tomten. Men i dag var det skönt i solen som värmde.

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra krokusar som sticker upp! Är i full färd med att leta recept på Matklubben med Jordnötssmör, det lät så gott det där du skrev om Asiatisk gryta med jordnötssmör. Ha en fin ledig dag!/Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det recept jag brukar laga finns på matklubben.se och heter "Smaskigaste thaigrytan"! Väldigt goott!!!
      / Lena

      Radera