torsdag 15 november 2012

Pyssel, pyssel, pyssel.......

Nu står kryddblandningen till glöggen och drar.......


Hyacinter och amaryllis är planterade och pyntade.....



Några kransar har jag också hunnit binda och mer ska det bli.....


Hann inte baka pepparkakorna idag - blev placerad vid datorn på jobbet istället - men dom tar jag i morgon bitti!!!!!
Har varit och fyllt på med sköna pälsvantar från skinnskräddar´n......


Zelda tycker att dom är väldigt spännande.....


Nu kommer gubben med hämtmat från Saigon! Blir perfekt med ett glas vin och knäckebrödsbak i orangeriet!!!!!
Imorgon bakar jag mjukt bröd! Kolla öppettiderna här bredvid!

6 kommentarer:

  1. Oj vilket fint (och gott) pyssel, börjar snart känna julkänslorna komma =)
    Ha det så gott ♥

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort! Och jag förstår inte hur du hinner allting och orkar! Full fart och fint och mysigt och katten tror att hon fått lekkamrater och så är det bara världens finaste vantar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint pyssel och pynt, håller med Agneta ovan, fattar inte hur dina dagar och ork räcker till.
    Glögg...mmmm.....mums....Ja nu stundar härliga tider, du får mig att längta ännu mera.....
    Önskar dig en jättefin helg, och jobba inte ihjäl dig bara ;)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Men gud vad fina saker du gjort :) Kliar i mina fingrar! Ska börja så fort jag flyttat upp till Sälen om tre veckor!!
    Du är jätteduktig.

    Nu har jag lagt upp en julpanna på min blogg om du vill kolla in den :)
    Säg gärna vad du tycker!

    Önskar dig en bra dag.

    Pysselkram

    SvaraRadera
  5. Nämen vad fint!
    sv: Miljoner tack för alla underbara kommentarer, blir lika glad varje gång!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åhhh...dom där små kransarna...herre gud så söta!! Kom nu inte å säg att julmarknaden är nästa helg, för då jobbar jag...för jag antar att kransarna ska säljas då...Fina vantar också, om jag visste att jag kunde hålla reda på dom skulle jag köpa...men jag behöver som barnen, en snodd och fästen om de ska vara med hem igen...
    Ha en skön fredagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera