fredag 13 juli 2012

Fläskkarré...

Ikväll har vi grillat!
Hittade en god marinad i en gammal Buffé tidning jag sparat....




½ dl japansk soya. ½dl rapsolja, ½dl pressad lime, 2 msk råsocker, 1 msk riven ingefära, 2 pressade vitlöksklyftor, 1 tsk svartpeppar.
Låt marinera i minst 30 min.


Såsen var också väldigt god men vi borde haft ris till...


1 dl finhackade jordnötter, 1 hackad röd chili, 2 dl Hoi Sin sås, ½ dl vitvinsvinäger.









Vi hade det riktigt skönt i orangeriet!!!

Utanför avlöste regnskurarna varandra och det var definitivt ingen sommarvärme!!!

Imorgon har jag öppet igen!!!!

10:00 - 14:00!!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Mm vilken god middag i mysig miljö!
    Vart håller du till, har bara mobilen på sem, så det syns inte.
    Här regnar det med ;)
    Ha en fin lördag,
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Mellan Vintrosa kyrka och Tysslinge kyrka! Ifrån bron över E18 är det ca. 1 km mot Tysslinge! GPS fungerar inte här....

    SvaraRadera
  3. Hallå i ösregnet!
    Det där ser smaskigt ut!
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Det där lät gott!! Å när jag kom hem från jobbet, då stod mannen vid grillen, och hade fixat ihop egen marinad till köttet och allt!! Sen när jag undrade vad marinaden innehöll...så ja det hade han inte så stor koll på, så nu får vi se om han kan upprepa det nån annan gång.
    Å ett orangeri skulle man ju ha, även när man ska grilla...
    Ha det så gott i ruskvädret!!
    Kram kram

    SvaraRadera