lördag 16 mars 2013

Krukor och jord....

Nu är det dags att lägga ut plankor och sätta upp lysrör i orangeriet. för nu börjar det på allvar.
Vårförberedelserna..... och Sussie hjälper till......


Hon rullar runt bland jord och tomatplantor och lägger sig tillrätta i solskenet!!!!

Nåväl, lite fick "vi" gjort i varje fall.......





Olika sorters chili: Jamican Bell, Hot lemon, Black hungarian, vanlig chili, mm.

Tomater: Chokolat cherry, Green cherry, Amish gold. Money maker, Sweet cherry, Gul pärontomat, och m fl.

Röd paprika o gul.

Stevia o citronmeliss

Physalis












Och över det hela lyser mina kinesiska UV-ljuslampor
med ett lila sken!

Resten av plantorna finns i lill-stugan. Där har jag även en del nysått!



Hur gick det med min "hjälpreda" då?
Jo, med några få avbrott så höll hon ut hela dagen!
Duktig kisse!!!!!





Nu ska jag ta en kopp kaffe och läsa alla roliga tidningar som kommit den här veckan!
Ha det gott!!!!


3 kommentarer:

  1. Oj så mycket plantor..man blir så inspirerad och jag känner att det blir nog en tur till blomsterlandet i morgon =) Och vilken tur du har supporthjälp =)
    Ha nu en bra kväll ♥

    SvaraRadera
  2. Bra med hjälp i odlandet - och det behöver du verkligen så mycket roligt som du har sått :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow så många plantor du har! Vilken tur att du får hjälp för det är mycket roligare då *ler*. Ha en fin söndag.

    Kramen

    SvaraRadera