måndag 18 mars 2013

Genom bilrutan!

En vacker, kall och solig dag, som denna, är jag glad att slippa cykla i jobbet. Det är så skönt att åka bil mellan jobben och njuta vacker natur!
Tidig morgon på slätten innan Närkes Kil. När jag vevar ner bilrutan hör jag svanarna trumpeta ner vid Tysslingen.


Sen bär det av vidare mellan stugorna, med lite längre och kortare uppehåll. En stödstrumpa här , lite frukost där, bädda sängar och ge mediciner. Tillslut hamnar jag högt upp i Kilsbergen med slätten långt under mig....


Sedan bär det av neråt samhället igen......


Efter att ha delat ut och värmt lunchlådor och annat är det dags att dra sig ner mot Vintrosa.
Bakom mig har jag en vacker utsikt upp mot bergen.


Nu är det bara några jobb kvar innan dagen är slut och jag ska hänga in nycklar, kolla jobben i datorn och lämna rapport!
Ha nu en fin kväll!!!!

7 kommentarer:

  1. Vackra bilder från bekanta trakter! ;-) Visst är det härligt att kunna njuta av årstider och vacker natur när man är ute och åker på vackra vägar till och från jobbet. I dag var det bister vind, så skönast att vara inomhus (eller i bil). Men du kör väl inte bilen samtidigt som du tar kort...? Jag blir lite orolig... ;-)

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Härliga omgivningar! Skönt att slippa snön på vägen.

    GRATTIS till lille gossen ♥ Härligt att bli mormor.

    Kan du maila mig a.klockberg@gmail.com

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Hej Lena! Vad roligt att du tittade in hos mig! Så skönt att titta på dina bilder och ser hur fint vi har här runt om kring! Har ingen bil så det blir mycket sällan turer till tex. Kilsbergen.
    Hoppas din vecka har börjat bra!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när man har sånt jobb att man får vara ute och faktiskt känna och se vädret. Jag själv jobbar med avancerad hemsjukvård så får också åka ut med bilen när jag är i tjänst, toppen.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder och så härligt att ha möjlighet att njuta av naturen på väg mellan arbetsplatserna! Mindre skönt i snöstorm och mörker... men nu väntar snart en härlig tid!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken härligt intensiv
    blå färg!!!!! Inte mycket av det här i dag...
    det är snöstorm! =(
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  7. Kallt är det onekligen med ååååhh så vackert!! Snart kommer du ha en massa vackra blommor att titta på istället för vit snö. Ha det bra!! Kram/Annelie

    SvaraRadera