torsdag 5 december 2019

40 år!!!!

Det är inte klokt! Hur kan 40 år gå så fort??? Tänk vad mycket som hänt och förändrats. Det är ju inte alls samma samhälle vi lever i idag som för 40 år sedan.
Igår var det nämligen 40 år sedan gubben och jag förlovade oss! Sedan köpte vi hus, gifte oss, fick tre barn, köpte nytt hus, barnen bildade familjer, det blev 6 barnbarn....


Tja, ringarna använder jag inte så ofta... Sist var vid sonens bröllop, men halsbandet jag fick av gubben igår kommer jag att använda ofta!!!!
Gårkvällen firade vi med Julbuffé hos Tant Grön i Vintrosa...


Jättegott och mysigt! Mätta och belåtna blev vi!

Annars har all snö försvunnit. Det regnar och blåser om vartannat.Katterna ligger helst inne och sover. När de inte går till lådan, äter eller kikar ut genom kattluckan...


Har bakat goda havresnittar ikväll. Gäller att fylla frysen till alla helger som kommer...


Ser inte mycket ut för världen, men de är fantastiskt goda! Bakade dem med råsocker så de blev lite mörkare än vanligt!
Receptet fick vi av en dam på en dagvårdsgrupp jag jobbar i ibland...


Riktigt nyttiga kakor - nästan som havregrynsgröt :) :) ;) Gubben står nu och äter upp alla kantbitar!
Nej, nu börjar det bli dags för Ernst på TV. Det vill man ju inte missa!!!!
Ha det gott!!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis till 40 år! Ni valde rätt den gången, det kan vi se. Och så gör ni så mycket roligt tillsammans i vardagen, alla små (och stora) utflykter med matsäck och kaffe. Hoppas ni får det lika fint framöver.

    Kramar till er båda från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja tiden går otroligt fort!
    Stort Grattis till er! Så fint halsband - såklart ska du använda det ofta!
    Kakorna ser goda ut :)
    Ernst skippar jag ... gillar honom inte!
    Kram

    SvaraRadera