söndag 24 november 2019

En dimmig vecka...

Tänk vad fort en vecka går! Nu närmar sig advent med stormsteg och vi har börjat förberedelserna lite smått här i Hagtorp...


Lingonris. blåbärsris och mossa är plockad under en rätt blöt skogspromenad!
De första pepparkakorna är också bakade....


.... och en underbar juldoft spred sig i hela huset!!! Kommer nog att bli en omgång till med mina katt-mått också :)


I orangeri och badtunna har det varit fullbokat i helgen! Ett gäng piprökande gubbar hyrde stället, eldade och fixade mat själva!!!


Annars är det ju mest dimma eller mörker den här årstiden, så man får pigga upp sig med levande ljus och kanske lite skinka till frukost...


Eller också kan man pigga upp sig med ett fyraårskalas.....


En eldsprutande Ninjagotårta bjöds vi på när ett av barnbarnen fyllde i helgen!

Men nu är det söndagskväll och gubben plockar ihop allt han ska ha med sig till Sälen, där han ska jobba några dagar. Själv har jag ledigt några dagar och tänker ägna dem åt adventsstakar, stjärnor och julgardiner!
Hoppas ni har en skön kväll!!!


Förresten, gubben och jag delade på en "Lussesemla" på Sveas i Örebro nu på eftermiddagen ;) :) :)

2 kommentarer:

  1. Vilka fina pepparkakor du bakar! Jag har aldrig gillat att kavla kakor, däremot lera! Hihi! Ska till att baka adventsfika till mitt traditionella adventsfika för mina närmaste på söndag. Och då blir det bl a mandelmusslor, värmlandskakor, nötflarntårta och "köpepepparkakor"!

    Hoppas du får fina ledigdagar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpepepparkakor duger bra de också! Tycker annars att det går bra att kavla om man har en bra deg! Så mycket ledigt fick jag inte... men det är kul att jobba också!
      Ha det gott!

      Radera