måndag 28 oktober 2019

Frost och sol!

Måndagsmorgon, sista dagarna i oktober och nu kom kylan tillbaka! Gnistrande frost och en fantastisk morgonrodnad. Gäss och tranor skränar uppe i luften, rådjuren betar nere på åkern och där kommer....


..... älgen!!! Sedan en älg till och båda har siktet inställt på våra små äppelträd som inte fått något nät runt sig än.... Vackra och ståtliga djur, men den här gången fick de inte smaka på träden!!!!

Dagen fortsatte med strålande sol och härligt frisk luft! Efter jobbet var jag bara tvungen att gå ut...


Gick ner över åkrarna och längs Svartån, för att få så mycket sol som möjligt! Längs vägen blommade maskrosorna...


Ja, det gäller verkligen att utnyttja den ljusa tiden, för nu mörknar det snabbt på kvällarna!
Nu börjar det bli tid att läsa böcker igen! Har precis börjat på boken jag fick av dottern i födelsedagspresent....


Spännande!!!!!
Önskar alla en riktigt skön måndagskväll!!!

3 kommentarer:

  1. Så vackra bilder från din morgon och även från eftermiddagspromenaden!
    Här har vi inte sett någon älg på flera år, men dovhjortarna är desto fler! Stooora flockar vandrar omkring i närheten och ibland alldeles nära ...
    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag igen ... tack för dina kommentarer hos mig! De hade hamnat i skräpkorgen, men nu när jag godkänt dig så ska det inte hända igen!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera