måndag 15 oktober 2018

Brittsommar!!!

Så kom den, den härliga solen och sommarvärmen, med vackra soluppgångar....


.... och underbart vackra höstdagar!
Har fått gjort massor i trädgården! Röjt och tagit reda på rotfrukter och dahliaknölar!!!
Haft mera badgäster i tunnan....


.... bakat pizza i stenugnen, men sedan kom söndagen!  Ledigt!!!!
Vi packade ryggsäcken med äggmackor och kaffe, sedan åkte vi upp till Suttarboda i Kilsbergen...


Sedan vandrade vi genom vackra höstfärger och mörkgröna skogar tills vi kom till Björktjärn!


Där njöt vi våra mackor och kaffe i solskenet! Tog en tur förbi "våra" trattkantarellställen och hjälp vad mycket trattisar det finns i år!


Vi fyllde ena ryggsäcken med svamp och så fortsatte vi Bergslagsleden förbi Falkasjön och vidare mot Ånnaboda där vår andra bil stod och väntade! En underbar vandring med en temperatur som den skönaste sommardag!!!!
Nu har en ny arbetsvecka börjat och det härliga vädret har fortsatt! Tog en liten promenad efter jobbet och vad tror ni jag springer på????


Trodde inte att det fanns fler kantareller här i skogen.... men jag kan ju inte låta de här sitta kvar!!!!
Trattisarna ligger ju på tork nu och de där får jag väl rensa imorgon.... ;)
Önskar alla en skön kväll!!!!

Nej, inte mina fingrar - bara godiset!!!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt! Jag njuter av de fina dagarna, men jag bor på fel plats ... här finns ingen svamp!
    Underbara bilder!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera