söndag 19 augusti 2018

Hoppsan....

Oj, vad en helg försvinner fort! Speciellt nu när gubben ligger ute på jobb och bara är hemma över helgen....
Nu känns det tydligt att hösten närmar sig. Betydligt kyligare nätter och daggvåta mornar. Solen har lyst vacker på förmiddagarna....


.... sedan har molnen dominerat!
Fredagskvällen bjöd dock på strålande sol! Gubbens chef hade inflyttningsfest i sitt stora vackra hus, med en ännu vackrare trädgård och uteplatser!!!!


Mingel, plockmat, musik och en hel massa människor som jag aldrig träffat.....


Ja, det är ju inte riktigt min grej...., men det var fantastiskt att få gå runt och titta på allt det vackra!

Annars har det mest varit trädgårdsskötsel, gräsklippning och annat som ska fixas innan gubben åker igen....
Ja, vi tog ju ett par vändor ut i skogen också! Först på lördagen upp till Björktjärn i Kilsbergen. Där sprang vi på lite fina kantareller, som räckte till en rejäl svampmacka på lördagskvällen!


Idag tog vi en runda i skogen här hemma....


Trodde inte vi skulle få så mycket kantareller i år, men det har verkligen exploderat efter regnet!!!!
Ska rensa den imorgon, efter att jag plockat de där lingonen jag spanade in idag.....

6 kommentarer:

  1. Ja helgen gick fort tycker jag! :) Men det låter som du haft en bra helg :)

    Ja riktigt skönt. Så blir tvätten vikt bättre när man har bra yta! :)

    SvaraRadera
  2. Men... kan hösten vara räddad? Måste halta ut i skogen och kolla om mina kantareller har kommit!

    Ha en fin vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, överraskande med så mycket svamp!

      Radera
  3. Mingelpartyn är inte riktigt min grej heller, men finns det något gott att äta och vacker miljö så går det an :)
    Det måste ha kommit mer regn hos dig än här, för här är fortfarande knastertorrt - om man bortser från idag på morgonen då vi fått nästan 2 mm i natt :)
    Vi har därmed fått sammanlagt 55 mm regn på tre månader ... men hoppas förstås på några regniga dagar med minst 30- 40 mm inom det snaraste.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta dig en tur upp till Kilsbergen ;) Kolla bara så bommen till skjutfältet är öppen! Fast visst ärret fortfarande torrt i markerna.

      Radera